Seats not as comfortable but understand as it was a smaller plane/ short flight. All in all, I’ve never had any issues with Porter. Great company to fly with
I didn’t receive any help when they messed up and wasn’t honest and the supervisor did absolutely nothing to help me so I had to buy another ticket at $537
Due to a known technical error that Porter has not fixed in over a year, I was unable to check in the children on my reservation online and had to do it at the airport. Upon check in, there were no seats together, which was an issue as we had young children. The gate agent did manage to seat us together by moving other passengers, which was appreciated, but the other passengers were never informed, leading to confusion and delay upon boarding. The flight was over an hour late; no explanation or apology was ever issued. The bags on Porter take a long time to arrive--over half an hour at Hamilton on my inbound flight, and not much better on my return to Edmonton.
Our flight was cancelled at the last minute for maintenance reasons and we were rebooked on a late flight when we purposefully booked our flight to be home early due to work.
Staff were excellant. Only snacks served. Some turbulence so we were offered Free beer or wine.
The check-in staff, boarding staff, and flight crew were all very friendly. Really miss the Porter lounge in Ottawa.
Thanks for giving a beer to everyone in the seat infront of me and then telling me that I can’t have one because they are going to land. I guess I need to pay for a seat and then pick one in the very front of the plane
Flight Ottawa to Toronto canceled and no crew was available to direct me on what to do. I opened a file and I wait to be compensated.
I had checked in online the day before but was instructed to collect our boarding passes when we arrived. I am not completely comfortable using the automated Kiosks and always enjoy the nostalgia of speaking with someone when checking in for a flight. Upon doing so however, we were immediately asked,"did you check in online already?" To which I replied, "yes, but we were asked to retrieve our boarding passes upon arrival." She then said, "that's what those machines over there are for. We really encourage people to use those." That unfortunately sparked a series of shortness and overall poor behavior in my opinion from the woman who checked us in. I understand it was early in the morning but I am always excited to experience flying and that interaction has unfortunately left a bitter taste in my mouth to the point I will forever now hesitate to book with Porter again. Thank you for taking the time to read this. Cheers, JD
Porter, like most airlines, need to improve their baggage policies. In reality, there are no longer 'cheap flights' because passengers pay exorbitant baggage fees.
Delays after delays only to announce we don't know how long it will take
Flight delay due to staff shortage. No snack or drinks served. Toilets had water collecting on the floor.
Flight was delayed due to crew/co-pilot change over delay and Pearson scheduling issue. Flight didn't leave until 20:05 which was 15 minutes before it was supposed to land in YYZ.
Not great. Missed my connection flight, due to AC issue. We were sitting on the tarmac for 90 mins before taking off.
Air Canada was fine but air Canada rouge and air Canada express was terrible with luggage delays. First flight was cancelled so my luggage did not make it to my destination with me. The second flight returning not sure why but my luggage did not make it on my connecting flight. Overall terrible with handling luggage.
Comfortable seats with good leg room. But not screens on seat backs.
Air traffic delay meant boarding started, then plane was evacuated and passengers sent back to the terminal for 1 hour. Very little information shared.
The crew was amazing! I was a bit surprised and disappointed that there was not wifi available for personal use. The only thing I would change would be the seat cushions. They are not comfortable at all for long flights.
Delayed by 5+ hours and they give a voucher for only $20 CAD which isn’t even redeemable at any place with edible food. Then took almost an hour to clean craft after it landed. And nonsensical boarding delayed even further. We didn’t leave until 1:30am….
Had to cancel the flight because there was a 14 hour layover before the flight. Unacceptable.